Βασικός σκοπός της εκπαίδευσης, είναι η παροχή σε
όλους τους μαθητές των απαραίτητων εκείνων δεξιοτήτων, προκειμένου να
ενισχύσουν τη ζωή τους και τις ζωές των συνανθρώπων τους. Ο συγκεκριμένος
στόχος είναι εξαιρετικά δύσκολος, ακόμη και εάν υποθέσουμε πως όλοι οι μαθητές
εισέρχονταν στο σχολικό πλαίσιο με τις ίδιες ικανότητες, το ίδιο επίπεδο και
τον ίδιο τρόπο μάθησης. Παρόλα αυτά κάτι τέτοιο δεν ισχύει. Οι μαθητές μπαίνοντας στο σχολείο έχουν
τεράστιες διαφορές, διαφορές στην προσωπικότητα, στο μαθησιακό στυλ και στο
επίπεδο μάθησης.
Το
προσωπικό των σχολείων λοιπόν, έρχεται αντιμέτωπο με την σημαντική πρόκληση, συνδυασμού
των αναγκών, μίας ανομοιογενούς ομάδας μαθητών. Για αυτό το λόγο, η αξιολόγηση έχει σπουδαίο ρόλο.
Χρησιμοποιείται, προκειμένου να εξαχθούν συμπεράσματα για τις ατομικές διαφορές
των μαθητών και για τρόπους επίλυσής τους. Η αξιολόγηση είναι, ανάλυση του
προβλήματος και επίλυσή του, καθορισμός του επιπέδου των δεξιοτήτων των
μαθητών, παρακολούθηση της προόδου τους, προσαρμογή των οδηγιών του
εκπαιδευτικού και αξιολόγηση των αποτελεσμάτων της διδασκαλίας.
Ο
όρος αξιολόγηση επομένως, χρησιμοποιείται για να δηλώσει τη διαδικασία
με την οποία επιδιώκεται η μέτρηση ποιοτικά και ποσοτικά της μάθησης, ως
αποτέλεσμα της διδασκαλίας και της χρήσης των προσφορότερων διδακτικών μέσων με
σκοπό έναν επιθυμητό βαθμό επίτευξης των διδακτικών στόχων που έχουν τεθεί. Η
αξιολόγηση θεωρείται ως ένα από τα αποτελεσματικότερα εκπαιδευτικά εργαλεία για
την προαγωγή της μάθησης. Στην εκπαίδευση χρησιμοποιείται ως μέσο βελτίωσης και
διαμόρφωσης της παρεχόμενης μάθησης.
Η
διδακτική αξιολόγηση, είναι μία διαδικασία συστηματική, κατά την οποία γίνεται
συλλογή δεδομένων ώστε να ληφθούν αποφάσεις στο εκπαιδευτικό πλαίσιο. Η
συγκεκριμένη αξιολόγηση, στοχεύει στον έλεγχο της προόδου κάθε μαθητή και στην
διαμόρφωση εξατομικευμένων εκπαιδευτικών προγραμμάτων(Παντελιάδου, 2000). Η
αξιολόγηση στην εκπαίδευση, στοχεύει ακόμη στον εντοπισμό των δυσλειτουργιών,
των εφαρμοσμένων διδακτικών τεχνικών και στην τροποποίησή τους ώστε να είναι
αποτελεσματική η μάθηση(Hauer& Quill, 2011).
Αξίζει
να σημειωθεί, πως η διδακτική αξιολόγηση δεν αφορά μόνο την αξιολόγηση του
μαθητή, αλλά και την αξιολόγηση του διδακτικού περιβάλλοντος, του
εκπαιδευτικού, των υλικών και μέσων διδασκαλίας και της οργάνωσης της τάξης(Παντελιάδου
& Πατσιοδήμου, 2007).
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου