Ένας ιστότοπος ενημέρωσης, διαλόγου και επικοινωνίας, εκπαιδευτικών, γονέων και μαθητών... Ανταλλαγή ενημερωτικού και εκπαιδευτικού υλικού... Κατάθεση απόψεων και εμπειριών.... Συνεργασία και υποστήριξη..!!

24/8/13

Αξιολόγηση Δεξιοτήτων Επικοινωνίας


Πρωτόκολλο για την αξιολόγηση δεξιοτήτων επικοινωνίας


Μαθητής:
Ημερομηνία παρατήρησης:

Ημερομηνία συνέντευξης:

ΒΑΣΙΚΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
Δεξιότη-τα
Ναι/ όχι
Μορφή
πώς
Πλαίσιο
πού /με ποιόν
Λεξιλόγιο
τι είπε
Παρατ/σεις
Να ζητά
1.Να ζητά αντικείμενο
2.Να ζητά δεύτερη- τρίτη φορά το ίδιο αντικείμενο
3.Να ζητά αγαπημένη δραστηριότητα
4.Να ζητά επανάληψη δραστηριότητας (πάλι)
5.Να εκφράζει προτίμηση όταν του δίνεται η επιλογή
6.Να ζητά βοήθεια
7.Να ζητά άδεια
Να τραβάει την προσοχή
1. Να τραβάει την προσοχή όταν κά-ποιος τον κοιτάει και είναι κοντά του
2.Να τραβάει την προσοχή όταν κά-ποιος τον κοιτάει και είναι μακριά του
3. Να μάθει να τραβάει την προσοχή όταν κάποιος δεν τον κοιτάει και είναι
κοντά του
4. Να μάθει να τραβάει την προσοχή όταν κάποιος δεν τον κοιτάει και είναι μακριά του
Να μάθει να αρνείται
1.Να αρνείται αντικείμενο
2.Να αρνείται δραστηριότητα
Να μάθει να σχολιάζει
1.Να ονομάζει αντικείμενα
2.Να ονομάζει πρόσωπα
3.Να περιγράφει ενέργειες
4.Να περιγράφει ενέργειες σε αντικείμενα
5.Να μάθει να περιγράφει αυτό που κάνει τώρα
6.Να περιγράφει ενέργειες που έκανε ο ίδιος στο παρελθόν
7.Να περιγράφει ενέργειες άλλων ατόμων τωρινές
8.Να περιγράφει ενέργειες άλλων ατόμων παρελθοντικές
9.Να σχολιάζει το απροσδόκητο/ το λάθος
10.Να περιγράφει χαρακτηριστικά αντικειμένων
11.Να περιγράφει χαρακτηριστικά ατόμων
12.Να περιγράφει τον εαυτό του
13.Να δηλώνει ότι τελείωσε
14.Να δηλώνει ό,τι έχει στην κατοχή του
15.Να περιγράφει θέσεις αντικειμένων- προσώπων
Να δίνει πληροφορίες
1.Να δίνει πληροφορίες σχετικά με αντικείμενα
2.Να δίνει πληροφορίες σχετικά με πρόσωπα
3.Να δίνει πληροφορίες σχετικά με τον εαυτό του
4.Να δίνει πληροφορίες σχετικά με ενέργειες
5.Να δέχεται, να συμφωνεί
6.Να δίνει πληροφορίες για ό,τι του αρέσει
7.Να δίνει πληροφορίες για ό,τι δεν του αρέσει
8..Να μάθει να δίνει πληροφορίες σχετικά με τον χώρο
9.Να δίνει πληροφορίες σχετικά με το χρόνο
10.Να δίνει πληροφορίες σχετικά με την αιτία
Να ζητά πληροφορίες
1.Να ζητά πληροφορίες σχετικά με αντικείμενα
2.Να ζητά πληροφορίες σχετικά με πρόσωπα
3.Να ζητά πληροφορίες σχετικά με ενέργειες
4. Να ζητά πληροφορίες σχετικά με τη θέση αντικειμένων- προσώπων
5.Να ζητά πληροφορίες σχετικά με το χρόνο
6.Να ζητά πληροφορίες σχετικά με
την αιτία
Να εκφράζει συναισθήματα
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Εντολές - οδηγίες
1.Να μάθει να εκτελεί εντολές - οδηγίες
2.Να μάθει να δίνει εντολές - οδηγίες
Λεκτικές Δεξιότητες συζήτησης
1.Να ακούει προσεκτικά
-ιστορίες –παραμύθια
-ποιήματα-τραγούδια
-αφήγηση γεγονότων
2.Να αφηγείται μια ιστορία
3.Να παίρνει πρωτοβουλία για συζήτηση
4.Να συνεχίζει μια συνομιλία κάνοντας αυθόρμητα σχόλια
5.Να συνεχίζει μια συνομιλία παρέχοντας πληροφορίες
6.Να συνεχίζει μια συνομιλία απαντώντας σε ερωτήσεις
7.Να συνεχίζει μια συνομιλία κάνοντας ερωτήσεις
8.Να συνεχίζει μια συνομιλία δείχνοντας κατάλληλες λεκτικές συναισθηματικές ενδείξεις
9.Να κλείνει μια συνομιλία
10.Να ζητά διευκρινίσεις
Μη λεκτικές Δεξιότητες συζήτησης
1.Να κοιτάζει / απευθύνεται στο συνομιλητή
2.Να διατηρεί φυσική εγγύτητα με το συνομιλητή
3.Να διακρίνει το κατάλληλο από το ακατάλληλο άγγιγμα κατά τη διάρκεια μιας συζήτησης
4.Να αλλάζει την ένταση της φωνής ανάλογα με την περίσταση
5.Να περιμένει τη σειρά του στη συζήτηση
6.Να αναγνωρίζει και να ανταποκρίνεται σε μη λεκτικές ενδείξεις

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου