Επικοινωνία
σχολείου – οικογένειας
Υπάρχουν πολλές μορφές επικοινωνίας και συνεργασίας μεταξύ
του σχολείου και της οικογένειας. Παρακάτω αναλύονται ορισμένες βασικές μορφές επικοινωνίας
( Epstein,
1995):
1.
Επικοινωνία
σχολείου – οικογένειας.
Οι γονείς είναι ενήμεροι για τα
προγράμματα του σχολείου και την πρόοδο του παιδιού τους. Το σχολείο επίσης ενημερώνεται
για το κλίμα και τις συνθήκες που επικρατούν στο οικογενειακό περιβάλλον και
σχετίζονται με τη μάθηση του παιδιού (σύστημα επικοινωνίας διπλής κατεύθυνσης).
2.
Εθελοντική
εργασία γονιών στο σχολείο.
Προσφορά υπηρεσιών από τους γονείς σε
δραστηριότητες του σχολείου καθ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς ή
ευκαιριακά (σχολικές εκδηλώσεις, προγράμματα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης κ.α.).
3.
Βοήθεια
του σχολείου στο σπίτι.
Παροχή συμβουλών για την δημιουργία
ενός υποστηρικτικού μαθησιακά και συναισθηματικά, περιβάλλοντος στο σπίτι.
4.
Παροχή
βοήθειας στην εργασία για το σπίτι.
Σε συνεννόηση και συνεργασία με το
δάσκαλο, οι γονείς μπορούν να προσφέρουν βοήθεια στο σπίτι, εάν αυτό είναι
αναγκαίο.
5.
Συμμετοχή
σε διοικητικά θέματα του σχολείου.
Οι γονείς μπορούν να μετέχουν
ενεργά σε θέματα που σχετίζονται με την καθημερινότητα των παιδιών τους στο
σχολικό πλαίσιο.
6.
Σχολείο
– Οικογένεια – Κοινότητα
Χρησιμοποίηση πόρων και υπηρεσιών
από την ευρύτερη κοινότητα για κάλυψη των αναγκών του σχολείου (καθαριότητα,
θέρμανση κ.α.).
Πλεονεκτήματα
συνεργασίας σχολείου- οικογένειας
Η συνεργασία σχολείου – οικογένειας,
επιδρά θετικά :
ü Στην ακαδημαϊκή επίδοση των μαθητών
ü Στη συμπεριφορά του μαθητή στο
σχολείο
ü Στην αύξηση κινήτρων για μάθηση
ü Στη δημιουργία θετικού κλίματος στην
τάξη,
ü Στην καλλιέργεια υγιών
διαπροσωπικών σχέσεων
ü Στη βελτίωση της σχέσης γονιού –
μαθητή
ü Στη βελτίωση της σχέσης εκπαιδευτικού
– μαθητή
ü Συναναστρέφονται περισσότερο με τα
παιδιά τους
ü Τα γνωρίζουν καλύτερα
ü Κατανοούν τις αδυναμίες και τις ικανότητές
τους
ü µαθαίνουν κάποιες τεχνικές αντιμετώπισης προβλημάτων επικοινωνίας µε τα παιδιά τους
ü Βελτιώνουν την επικοινωνία με το παιδί τους
ü Ισχυροποιούν και ενθαρρύνουν τις
προσπάθειες των παιδιών τους
ü Αξιολογούν πιο θετικά τους εκπαιδευτικούς
Με τη συνεργασία οι σχέσεις ανάµεσα στο σπίτι
και το σχολείο, βελτιώνονται, το εκπαιδευτικό περιβάλλον εµπλουτίζεται και
αποκτά ποικιλία καθώς οι γονείς φέρνουν
στο σχολείο νέες
ιδέες, ενδιαφέροντα, εµπειρίες,
γνώσεις, ταλέντα, κουλτούρα.
Η συνεργασία µπορεί
να είναι ιδιαίτερα αποτελεσµατική στην κατεύθυνση της έγκαιρης
παρέµβασης σε προβλήµατα τα οποία
µπορεί να συνδέονται είτε µε τη µάθηση, είτε µε τη συµπεριφορά του παιδιού.
•Με
προγραµµατισµένες ή ολιγόλεπτες απρογραµµάτιστες συναντήσεις
•Τηλεφωνικές
επικοινωνίες
•Ενηµέρωση µε
ηµερολόγιο επικοινωνίας ή µέσω του πίνακα ανακοινώσεων
•Παρακολούθηση από
κοινού γονιών-εκπαιδευτικών σεµιναρίων από ειδικούς επιστήµονες για
διάφορα κοινωνικά και παιδαγωγικά θέµατα
που αφορούν τη µάθηση και τη συµπεριφορά των παιδιών
•Συναντήσεις εκπαιδευτικών-γονιών και συζήτηση για θέµατα που αφορούν τους µαθητές, την
πρόοδο τους, τις συνθήκες που επικρατούν στην οικογένεια και σχετίζονται µε τη
µάθηση
•Ενηµέρωση των
γονιών για το πρόγραµµα του σχολείου
ή για δραστηριότητες που λαµβάνουν χώρα στο σχολείο και
θα µπορούσαν και οι ίδιοι να
βοηθήσουν π.χ.
ενηµέρωση για την εκπόνηση ενός σχεδίου εργασίας.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου