Ένας ιστότοπος ενημέρωσης, διαλόγου και επικοινωνίας, εκπαιδευτικών, γονέων και μαθητών... Ανταλλαγή ενημερωτικού και εκπαιδευτικού υλικού... Κατάθεση απόψεων και εμπειριών.... Συνεργασία και υποστήριξη..!!

12/8/13

Αυτισμός, μια πρώτη εικόνα...


Ο αυτισμός αποτελεί μία διάχυτη αναπτυξιακή διαταραχή. Η πρώτη αναφορά του αυτισμού, έγινε από τον ψυχίατρο Leo Kanner(1943).
Ο αυτισμός χαρακτηρίζεται από μία τριάδα διαταραχών, στην κοινωνική αλληλεπίδραση, στην επικοινωνία και στη φαντασία (Mesibov, Adams & Klinger, 1997 · Hume, 2009 · Faherty, 2003 · Frith, 1999).  

Το TEACCH(Treatment and Education of Autistic and related Communication-handicapped Children-Αντιμετώπιση και Εκπαίδευση παιδιών με Αυτισμό και με Αναπηρία στην Επικοινωνία), αποτελεί ένα επαγγελματικό πρόγραμμα εξάσκησης με έδρα το πανεπιστήμιο της Βόρειας Καρολίνας(Mesibov, 2010).

H συγκεκριμένη προσέγγιση, αποτελεί μία από τις επικρατέστερες εκπαιδευτικές προσεγγίσεις στον χώρο του αυτισμού, βασίζεται στις αρχές των θεωριών μάθησης και αξιοποιεί τα ευρήματα της γνωστικής ψυχολογίας για τα ιδιαίτερα γνωστικά χαρακτηριστικά των μαθητών με αυτισμό (Mesibov, Shea, & Schopler, 2005). Θεωρείται σήμερα, ένα από τα πιο σημαντικά θεραπευτικά προγράμματα καθώς πρόκειται για μια σφαιρική προσέγγιση βασισμένη στη στενή συνεργασία μεταξύ γονέων και ειδικών(Panerai, 2002). Το πρόγραμμα σχεδιάστηκε συγκεκριμένα για παιδιά με αυτισμό.

 Η Δομημένη Διδασκαλία (Structured Teaching) είναι η κύρια διδακτική προσέγγιση που εφαρμόζεται από το πρόγραμμα T.E.A.C.C.Η (Mesibov & Shea, 2010).  Βασικά χαρακτηριστικά της δομημένης διδασκαλίας, είναι η σφαιρική αξιολόγηση, η εξατομίκευση του προγράμματος, του χώρου εργασίας και των δραστηριοτήτων, η σταθερότητα και προβλεψιμότητα των γεγονότων, η αξιοποίηση των ενδιαφερόντων του μαθητή και η δημιουργία ασκήσεων που έχουν νόημα για τον ίδιο με τελικό στόχο την αυτονομία του.

Το πρόγραμμα TEACCH γενικά προτείνει τέσσερα είδη δόμησης :

ü  τη δόμηση του φυσικού περιβάλλοντος,

ü  τα δομημένα ημερήσια προγράμματα,

ü  τα συστήματα εργασίας και

ü  τη δόμηση του εκπαιδευτικού υλικού.

 

 

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου